Endoparazitozele pisicilor

russian-blue-royalty-free-image-1658451809
Endoparaziții sau paraziţii interni sunt viermi rotunzi sau plați care trăiesc în intestinul subțire sau chiar la nivel pulmonar al pisicii și care reprezintă un important factor de risc pentru aceasta.

Chiar și pisicile care trăiesc doar în casă se pot infesta cu endoparaziți, deoarece larvele acestora din urmă pot fi transportate de către proprietari, din exterior pe încălțăminte sau pe haine.
De asemenea puii proveniți dintr-un cuib în care mama nu a fost deparazitată se pot infesta de la aceasta cu ușurință.
Simptomele pisicilor care au paraziți interni sunt de obicei ușor de observat, acestea slăbind mult într-o perioadă scurtă de timp. De asemenea există riscul apariției vomei și diareei.
Diagnosticul se pune pe baza examenului coproparazitologic efectuat de către un medic veterinar.
Este esențial ca pisicile să fie deparazitate nu numai la nevoie ci preventiv pentru evitarea apariției unor patologii.
În cazul pisoilor, prima deparazitare internă se face la împlinirea vârstei de 5 săptămâni, cu repetare după 2 săptămâni în cazurile în care s-au observat paraziți eliminați, pentru acțiunea și împotriva larvelor acestora.
Există multe tipuri de antiparazitare precum pastile, pipete sau soluții concepute special pentru categorii de vârstă diferite, dar și pentru kilograme diferite.
Medicii veterinari vă pot recomanda scheme de tratament și prevenire în funcție de vârsta și talia animaluțului dumneavoastră.
Multă sănătate!

Programează un consult

O relație armonioasă cu prietenul tău patruped, se bazează în primul rând pe sănătatea lui.

Distribuie pe: